חשוב לדעת לפני שרוכשים מכונית יד שנייה

עומדים לרכוש מכונית יד שנייה? זה הזמן לדעת הכול על חוק מכירת רכב משומש ולהכיר מקרוב את זכויותיכם!

הזדמנות של פעם בחיים

אוטו קאר מוביל מציע מכוניות יד שנייה מכל הסוגים ומכל הדגמים במחירים חסרי תקדים בהחזר של ע 100 תשלומים

אל תחמיצו ביקור באוטו קאר מוביל https://www.autocarmobile.co.il

חוק מכירת רכב משומש זכאות למידע וגילוי נאות, הינו חוק המונהג בישראל מאז שנת 2008, ובמסגרתו, לרשות כל אדם הרוכש רכב משומש עומדת הזכות לקבלת כל המידע אודות הרכב מכל מוסך בו תוקן כלי הרכב ומכל חברת ביטוח אשר ביטחה את הרכב.

כמו כן, החוק מחייב את העוסקים במכירת רכב במסירת טופס גילוי המפרט את כל הפרטים הרלוונטיים לצורך ביצוע עסקת המכירה, לרבות, פרטי הסוחר, פרטים אודות מרחק הקילומטרים אותם עבר הרכב, פרטים אודות בעליו הקודמים של הרכב, פגיעות מהותיות ברכב וכדומה.

בהתאם לחוק זה, עומדת לרשותכם, רוכשי רכב מיד שנייה, הזכות לבקש את פרטי המוסכים בהם טופל הרכב במהלך שבע השנים האחרונות ואת פרטיהן של חברות הביטוח בהן בוטח הרכב. קבלת המידע ממוכר הרכב מאפשרת לכם לבצע פנייה יזומה למוסכי השירות בהן טופל הרכב ולחברות הביטוח בהן בוטח הרכב, וזאת לצרכי קבלת מידע רלוונטי אודות טיפולי הרכב לאורך השנים, תביעות ביטוחיות וכדומה.

חשוב לדעת: הזכאות למידע וגילוי נאות עומדת לרשותכם גם לאחר שרכשתם את הרכב, ולכן גם במקרים בהן התעוררו בעיות בכלי הרכב לאחר רכישתו, תוכלו לפנות למוסכי השירות וחברות הביטוח לקבל את המידע הרלוונטי לכם. במידה והוטעיתם על ידי מוכר הרכב תהיו זכאים לדרוש ממנו פיצוי כספי במסגרת הגשת תביעות משפטיות כנגדו.

מה עוד חשוב לדעת לפני שרוכשים מכונית יד שנייה?

לאחר שבדקתם את מצבו הכללי של הרכב (פנים וחוץ) באמצעות בדיקה עצמאית ונסיעת מבחן אותה קיימתם, אנו ממליצים לכם לגשת עם הרכב למכון בדיקה מוסמך המתמחה בבדיקת רכבים טרם רכישתם.

בדיקה זו כרוכה בתשלום ובחלק מהמקרים עלויות הבדיקה נחלקות בין המוכר לרוכש. במקרים בהם המוכר מעיד כי הרכב אותו הוא מעוניין למכור הינו נטול פגמים מכנים והוא אף נקי מתאונות, אנו ממליצים לכם להחתים את המוכר על זיכרון דברים במסגרתו במידה ומתגלים פגמים מהותיים שלא צוינו על ידו, עלות הבדיקה תהיה על חשבונו.

על מנת להימנע ממצבים בהם תרכשו רכב עליו רשומים שעבודים או עיקולים, אנו ממליצים לכם לבצע בדיקת שעבודים ו/או עיקולים ברישיון הרכב ומשרד הרישוי.

לצורך כך, תדרשו ליזום פנייה למשרד הרישוי ורשם המשכונות.

שימו לב- במידה ואתם רוכשים את הרכב מחברה בע"מ, מומלץ לבדוק את נושא השעבודים והעיקולים גם באמצעות רשם החברות.

מעבר לכל אלו, אנו ממליצים לכם לעיין היטב במסמכי הרכב ולאמת את פרטי המידע המופיעים בהם, לרבות, בדיקה של המסדר הסידורי של המנוע ושלדת הרכב כפי שהם מופיעים במסמכי הרכב. במקרים בהם המספר הסידורי של המנוע במסמכי הרכב איננו תואם את המספר הסידורי שעל גבי המנוע, הדבר מעיד על החלפת מנוע בכלי הרכב, ולכן חשוב לבדוק האם מוכר הרכב מחזיק במסמכים המעידים על כך ואף בתעודת אחריות על המנוע המוחלף.