טיפול מוסך מורשה
בחירת המוסך אשר יטפל ברכב שלכם הנה חשובה ממש כמו בחירת הרכב עצמו או חברת הביטוח שתעניק לו כיסוי. ואם אתם מתלבטים בין מוסך מורשה לפרטי, הנה כמה מן הסיבות שהופכות את האפשרות הראשונה לטובה הרבה יותר.

כל אדם שמחזיק רכב פרטי יודע כי כחלק מהתחזוקה השוטפת עליו להגיע עם הרכב לטיפולים תקופתיים, בין אם כתוצאה מכך שהגיע הזמן ובין אם בשל רעשים מוזרים או נסיעה לא חלקה על הכביש. לשם כך עולה הצורך בשירותיו של מוסך כאשר לא פעם נשאלת השאלה מה עדיף – האם לטפל במוסך מורשה או שמא לבחור דווקא במוסך פרטי? אם גם אתם מתלבטים, הנה כמה נקודות למחשבה שיסייעו לכם להחליט.


מהו מוסך מורשה?
מוסך מורשה הוא כל מוסך ולו רישיון מטעם משרד התחבורה וגופים אחרים מתחום הרכב. ישנם שני סוגים שונים של מוסכים מורשים הראשון אינו קשור למותג רכב כלשהו והשני הוא מוסך מורשה הקשור לרשת יבואן ולו הזיכיון להגיש שירותים מטעם היבואן עבור השוק הפרטי, העסקי והמוסדי. כך לדוגמה צ'מפיון מוטורס הנו מוסך מורשה למתן שירות למגוון רחב של רכבים של פולקסווגן, סיאט ומסחריות תוך שהוא מתמחה ברכבים אלו עד לרמת הפרט הקטן ביותר. התמחותו וניסיונו של המוסך מבטיחים תחזוקה נאותה לצד בטיחות ברמה הגבוהה ביותר, שכן המוסך נמצא תחת פיקוח מתמיד של משרד התחבורה והיבואן עצמו והם אלו שקובעים את הסטנדרטים של השירות, את התקנים, את רמת מקצועיותם של העובדים ואף את המחירים.


היתרונות של מוסך מורשה
רבים האנשים אשר מטעמי חיסכון פונים למוסכים פרטיים, היות ומאמינים כי יוכלו לקבל את אותם השירותים במחירים זולים יותר. אולם לעיתים על מה שעולה לנו בזול היות נשלם ביוקר בעתיד, במיוחד כאשר מדובר במוסכים אשר לא נמצאים תחת פיקוח של אף גורם כלשהו.

למוסכים מורשים ישנם יתרונות רבים אשר הופכים אותם לאופטימליים, ביניהם אלו הבאים:

· עמידה בתקנים מחמירים – מוסכים מורשים מטעם משרד התחבורה חייבים לעמוד בתקנים של המשרד בהיבטים רבים החל במבנה המוסך וכלה בהסמכת צוות העובדים. אולם כל אלו כאין וכאפס לעומת התקנים בהם מוסכים מורשים מטעם היבואן צריכים לעמוד על מנת לטפל נכון ברכבים של המותג.

· בטיחות מקסימלית – ישנם רכבים מודרניים ולהם מערכות מתקדמות, לרבות מערכות בטיחות אשר כל טיפול לא נכון בהן עשוי לגרום לסיכון ממשי בעת הנהיגה. מוסך מורשה המתמחה בטיפול ברכב הספציפי שלכם ידע כיצד לספק מענה אולטימטיבי ובטוח כך שאינכם מסתכנים בטעויות כאשר הנכם חוזרים לכביש ועל כן יכולים לנהוג בבטחה.

· רמת מקצועיות גבוהה – כאשר אתם מגיעים למוסך מורשה אתם יכולים להיות בטוחים כי העובדים מוכשרים לעבודה ונבחרים בקפידה. למעשה כל העובדים בלי יוצא מן הכלל מחויבים להיות בעלי ההכשרה המתאימה לעבוד במוסך, כאשר מדי תקופה הם עוברים ריענון והכשרות נוספות וכן חשופים למידע שוטף ועדכני הקשור לאופן הטיפול, תקלות מיוחדות ועוד.

· חלפים מקוריים – במידה ועולה הצורך להתקין חלקי חילוף חדשים ברכב במוסך מורשה יתקינו לכם רק חלקי חילוף מקוריים של היבואן, ולא חלקי חילוף אקראיים אשר זמינים במלאי, מה שאולי היה קורה במוסך פרטי.

לסיכום, למוסך מורשה ישנם יתרונות רבים אשר הופכים את ההשקעה בו למשתלמת בטווח הארוך. החל במידע עדכני, דרך סטנדרטים גבוהים של מקצועיות, שירות ובטיחות ועד עמידה בתקנים מחמירים. כל אלו ועוד מבטיחים כי הרכב יקבל את הטיפול המקצועי והאמין ביותר.