שוק מכירת המכוניות

הינו שוק רחב בעלת תחרות גדולה. כאשר מאסנו במכונית שברשותנו, הדבר הראשון שעלינו לעשות, הינו להציע את המכונית למכירה. לאחר מכירת מכוניתנו הישנה, נוכל לרכוש מכונית חדשה בעזרת כסף המכירה. ישנו מחירון עבור מכוניות למכירה, המחירון מתעדכן בכל שבוע, במגזינים למכירת מכוניות, וכמו כן באתרי האינטרנט. יש לציין, כי המחיר אשר שילמנו עבור המכונית, הינו המחיר אשר נקבל בעת מכירתה. מחירון המכונית, נמדד לפי השנתון של הרכב, וכמו כן, לפי מספר הקילומטרים אותם עברה המכונית. מכוניות בעלות טסט, ניתן למכור במחיר יותר גבוה. כאשר לרכב אין טסט, מחירו יורד משמעותית.

אופציות פרסום המכונית למכירה
הצעת מכוניות למכירה, ניתן לעשות בכמה דרכים. אופציה ראשונה, הינה הדבקת שלט על האוטו. אנשים רבים המציעים מכוניות למכירה, מדביקים שלט על שימשת האוטו, בו נרשם שהרכב הינו מוצע למכירה, בנוסך יש לרשוםאת מספר טלפון. ישנם אנשים המוסיפים על המודעה גם את שנתון הרכב ולעיתים גם את המחיר הנדרש. אופציה נוספת, הינה פרסום הרכב בעיתון. בעיתונים ארציים ובעיתונים מקומיים, ישנו מוסף מיוחד עבור מכוניות למכירה. ניתן לפרסם מודעה באחד העיתונים, לתקופת זמן, בעבור תשלום. האופציה השלישית והנפוצה ביותר, הינה אתרי האינטרנט. ישנם אתרי אינטרנט מיוחדים עבור מכוניות למכירה. קהל הצופים במודעות אשר מפורסמות באינטרנט, הינו הקהל הגדול ביותר. כמו כן, ישנם אתרי אינטרנט, בהם פירסון מודעה עבור רכב, הינה ללא תשלום כלל.

איסוף הרכב
ישנם מקרים, בהם הרכב שברשותנו אינו שמיש יותר. הבעיה הנפוצה, הינה פינויו של הרכב. סיטואציה ראשונה, הינה שהרכב אשר היה בבעלותנו, עם השנים הפך לא שמיש עקב בלאי. במצב שכזה ניתן להזמין גרר, המפנה את הרכב אל אתרי גריסת רכב וברזל, שם גורסים את הרכב. אופציה שנייה, הינה כאשר קיבלנו את הרכב בירושה. כאשר אנו מקבלים רכב בירושה, לעיתים הרכב, הינו ישן ביותר ואינו בר שימוש. במקרים כאלה, נוכל להשתמש בשירותי פינוי ירושה, אשר מסייעים בפינוי חפצים מבתים, והן פינוי רכבים אשר אינם בשימוש.

תהליך מכירת הרכב
לאחר שהצענו את הרכב למכירה, יגיעו קונים פוטנציאלים לבדוק את הרכב. ישנם קונים אשר יבדקו את הרכב עצמאית ולעיתים ידרשו נסיעת מבחן. לעומת זאת, ישנם קונים אשר ידרשו כי הרכב יעבור בדיקה מקיפה באחד מהמוסכים. במידה והקונה מעוניים בבדיקה מקיפה במוסך, עלות הבדיקה, הינה חלה על קונה הרכב בלבד. לאחר כל הבדיקות הדרושות, יתקיים משא ומתן על מחירו של הרכב. הקונה תמיד יעדיף לשלם פחות מהמחיר הנדרש. ניתן להוריד במחיר לפי שיקול הדעת. לאחר הסכמת שני הצדדים על מחיר הרכב, יש להעביר את בעלות הרכב מבעל הרכב הנוכחי, אל הבעלים החדשים. העברת הבעלות נעשית בכל אחד מסניפי הדואר בעלות סמלית קבועה מראש.