תהליך מכירת מכוניות יכול להיות תהליך קשה בעבור מי שאין ברשותו את הידע או הכלים לביצוע המכירה.

הידע והזמן הנדרשים לביצוע תהליך מכירת מכוניות נכון מורכבים ומהווים אתגר בפני האדם הפרטי המעוניין למכור את מכוניתו במחיר הנכון ובמהירות המרבית.

מגרשי מכוניות למכירה רבים מציעים לקנות את הרכב המיועד למכירה מבעל הרכב במזומן ופוטרים את בעל הרכב מהצורך לאתר קונה ולבצע את העסקה אולם המחיר שמציעים מגרשי המכוניות לרוב יהיה נמוך ממחיר המחירון של המכונית ויהווה מכשול בביצוע העסקה. מהו אם כן התהליך הנכון לבצע מכירת מכוניות? להלן כל הטיפים.

בשלב הראשון, על בעל הרכב לקבוע מהו המחיר המבוקש על ידו למכירת המכונית. מחיר המכונית יכול להיות מושג על ידי מחיר המחירון המפורסם במגזיני הרכב הייעודיים או באמצעות ביצוע סקירת שוק בלוחות המודעות השונים והשוואת מחירי המכוניות באותה קטגוריה של המכונית המבוקשת למכירה.

לאחר קביעת מחיר המכירה המבוקש ניתן לעבור לשלב השני שהוא שלב פרסום מכירת מכוניות יד שנייה

בשלב השני שהוא שלב פרסום המכונית, יכול בעל הרכב לבחור בשיטת הפרסום המועדפת עליו או בשימוש בשיטות פרסום רבות. פרסום רב מקנה יתרון לבעל הרכב הודות לפריסה רחבה של פרסום המאפשרת הגדלת המאגר של הלקוחות הפוטנציאליים.

בין שיטות הפרסום הקיימות היום ניתן לבחור בפרסום בלוחות מכירת מכוניות יד שנייה מקוונים ברשת האינטרנט, לוחות מכוניות למכירה בעיתונים השונים או הצבת שלט למכירה על המכונית עצמה.

בשלב השלישי, חשוב לוודאכי המכונית מוכנה למכירה בכל זמן נתון. הקונה הפוטנציאלי יכול להופיע בכל שלב וביצוע העסקה יכול להתבצע באופן מהיר ולכן כמו שמבצעים מכירת מכוניות יד שנייה
לפני מכירת דירה, חשוב לבצע גם פינוי של המכונית לפני הצעת למכירה על מנת לשפר את הסיכויים למכירת המכונית ככל הניתן.

מכונית שנראית טוב יכולה להרשים את הקונה הפוטנציאלי ולקדם את הסיכויים לביצוע העסקה.

השלב האחרון הוא שלב המשא ומתן מול הקונה הפוטנציאלי המתעניין במכונית. בשלב זה יש להגיע להסכם בין המחיר המבוקש לבין המחיר המוצע על ידי הקונה והמוכר על מנת לסגור את העסקה ולכן חשוב לפני הגעה אל השלב האחרון להחליט על המחיר המינימלי המבוקש בעבור המכונית.