עולם הרכב הוא מאוד מורכב ועשיר. ללא מכונית אי אפשר כמעט להסתדר. המכונית משמשת ככלי רב תכליתי. היא נועדה לשימוש אנשים לצורכי עבודה, סידורים, בילוי, טיול, ועוד.יש שפע של היצע של מכוניות בשוק. יש מסחר גדול מאוד בכל מה שקשור לקנייה ומכירה של מכוניות, השכרת מכוניות, ליסינג,ביטוחי רכב ועוד. יש מסחר גדל בחלקי חילוף למכוניות, לצמיגים ועוד . יש צורך לטפל טיפולים שונים במכוניות. לשם כל נועדו המוסכים השונים. מכונאות רכב, חשמלאות רכב, תיקוני צמיגים, פחחות, אביזרים משלימים לרכבים ועוד.כל אחד יקנה את המכוניות על פי יכולתו ועל פי העדפותיו ואהבותיו.

איזה סוג מכונית לבחור?
יש הרבה שיקולים שעושים בבחירת מכונית. שיקול חשוב הוא הגודל והמטרות שלשמה קונים את המכונית. בעל משפחה ממוצעת של 5 אנשים. יקנה מכונית משפחתית. משפחות דתיות שיש להם הרבה ילדים יעדיפו מכוניות ואן גדולות. רווקים יעדיפו בהרבה מקרים מכוניות קטנות ונחמדות. צריך לזכור שיש מחירים שונים לסוגי המכוניות וגם צריכת הדלק גדולה יותר בדרך כלל ככל שנפח המנוע עולה.

מתי לשכור רכב?
אנשים רבים שוכרים רכב למטרות ספציפיות. זוג שמתחתן שאין לא רכב מתאים יוכל לשכור רכב ליום החתונה. החבר של החתן יסיע את החתן אל הסטודיו של מעצב שמלות חתונה. משם הוא יאסוף את הכלה אל החופה. לאחר מכן הם ישתמשו במכונית המושכרת לתקופת ירח הדבש.השכרת רכב בשיטת ליסינג נהוגה בחברות גדולות. הרכב מושכר לחברות. הן לא נרשמות על שם החברה או על שם עובד החברה. יש שיטות של השכרת רכב שנהוגה למספר שנים. לאחר התקופה מחליפים את הרכב ברכב אחר על פי התחשבנויות שונות.

איך לטפל ברכב?
רכב הוא כלי תחבורה מאוד עסוק. השימוש בו אינטנסיבי. צריך לטפל בו בקביעות כל העת. טיפול יכול לחסוך הוצאות, ויותר חשוב, למנוע נזקים בריאותיים. המכונית צריכה להיות כל העת תקינה. צמיג לא תקין יכול לגרום לתאונה קשה עם תוצאות קשות. הוא הדין לגבי חלקים בטיחותיים אחרים במכונית. ככל שמאתרים בעיה מוקדם יותר במכונית ,כך תהיה יותר זולה עלות התיקון שלאחריה. כל בעל רכב צריך לזכור עובדות אלו.