בעידן של תובנות עמוקות בנושא השמירה על איכות הסביבה, מה פוגע באיכות הסביבה ומה ניתן לעשות בנושא כדי לתקן או למזער נזקים, בין שאר הנזקים שגרם האדם לכדור הארץ ולאטמוספירה המקיפה אותו הוא השימוש בכלי רכב המונעים ע"י בנזין. הזיהום הסביבתי שגורמים כלי רכב הפולטים את תוצרי שריפת הבנזין קשה מנשוא, ואנו בעצם יורים לעצמנו ברגל כי בדיוק את האוויר הזה אנו נושמים. אחת הדרכים להילחם בזיהום הסביבתי על הרקע הזה הוא הסבת רכב לגז.
כיצד מבצעים הסבת רכב לגז?
למעשה ניתן להסב כל רכב הנוסע על בנזין ע"י התקנת מערכת הנעה בגז. ניתן להתאים את המערכת לכל סוגי הרכב וללא פגיעה באיכותו למרות שאינה רכיב מקורי. לאחר הרכבת המערכת המנוע פועל כרגיל ואין צורך לכוונו במיוחד. מערכת הגז בנויה לפעול שנים רבות ואף ניתן להעבירה מרכב לרכב. אין צורך באישור מיוחד לשם התקנת המערכת למעט אישור שינוי מבנה הרכב ממשרד התחבורה. למרות שהמערכת פועלת על גז, אין בעיה לעשן בתוך הרכב ולמעשה היא בטוחה יותר ממערכת ההתנעה על בנזין, ועומדת בתנאי התקנים המחמירים של האיחוד האירופאי, הטכניון ומכון התקנים הישראלי.
יתרונות הסבת רכב לגז:
* תוצרי הבעירה של הגז אינם פוגעים בשכבת האוזון, בניוד לתוצרי הבעירה של הבנזין.
* המנוע ושאר חלקי הרכב מזדהמים פחות, מה שמאריך את חיי הרכב על הכביש.
* ההוצאות על תיקונים וטיפולים לרכב קטנות יותר, משום שרכב גז מתקלקל פחות.
* גם ההוצאות השוטפות קטנות יותר משום שמחיר הגז קטן בחצי ממחיר הבנזין.
חשוב לזכור שתמיד ניתן לחזור להנעת הרכב ע"י בנזין בלחיצת כפתור. הדבר נדרש בעיקר כאשר מיכל הגז מתרוקן וטרם הגעתם לתחנת הגז הקרובה.
איכות הסביבה ואנחנו
הפעולות הציבוריות והאישיות לשמירה על איכות הסביבה תורמות בסופו של דבר לאיכות חיינו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *