קלנועית היא כלי רכב שמיועד לאנשים מוגבלים, והתכנון ובהרכבה שלה מיועדים לשימוש בטוח, נוח ויעיל. מהנדסים שמתכננים קלנועיות מנסים כל העת לשפר נקודות שונות שחשובות לאוכלוסייה שנוסעת עליהם, ובראש בראשונה בטיחות מקסימאלית. לכן, הקלנועיות מתוכננות ליציבות מרבית, ואלו שנעות על ארבעה גלגלים הינן היציבות ביותר. ובמקרים רבים, הן מגיעות עם גלגלים רחבים במיוחד, ולקוחות רבים יבקשו לרכוש אותם. אנשים מוגבלים מתקשים בהפעלת חפצים, ולכן, יש דגש רב על הפעלה קלה ונוחה. ההפעלה נעשית עם הידיים, אבל יש קלנועיות שמוסיפים להן מנגנון להפעלה גם עם הרגליים. בטיחות נמדדת גם במערכות נוספות, כמו: מערכות בלימה, מערכות שמונעות התהפכות, מחזירי אור, תאורת פנסים ועוד.


אביזרי נוחות ובטיחות

אביזרים ומנגנונים שנועדים לנוחות הם הכיסאות והמושבים האורטופדיים שנעים על צירם ומאפשרים קימה וישיבה נוחה, בולמי זעזועים שמשפרים את חווית הנסיעה, קוטר סיבוב קטן, שמשפר את יכולת התמרון ועוד. את הקלנועיות ניתן לשדרג עם אביזרים נוספים משלימים, וביניהם: כיסוי נגד גשם, מנשאים שונים לנשיאת כלים וחפצים אישיים, חגורות בטיחות, מתקנים לנשיאת קביים, או מקלות הליכה ועוד. יש קלנועיות שנועדו לרכיבה בתוך קניונים, במפעלים, בתי חולים ועוד, יש כאלו שמשמשים אורחים ולקוחות, ואחרות שנועדו לצרכי תפעול שונים של המקום, כמו: צרכי בטחון, שירותי חצר מפעל, הובלה, ועוד. גם בפארקי שעשועים יש קולנועיות שנועדו למבקרים השונים, וניתן לשכור אותם בתשלום.


סוגי אופני הרים

אופני הרים מיועדים לאנשים אשר מעוניינים ברכיבה בשטחים פתוחים למטרות תחביב, ספורט, תחרויות, והנאה. הם נבנים בצורה מיוחדת שנותנת לרוכבים עליהם את הביטחון הדרוש להם ברכיבה מהירה, מאתגרת ובטוחה. הרוכבים מסוגלים לרכב למרחקים ארוכים במסלולים קשים, מפותלים והרריים, והאופניים שבנויים מחומרים חזקים וקלים מקלים עליהם מאוד ברכיבה אתגרית זאת. רוכבים רבים שונים מעוניינים להתחרות בתחרויות רכיבה שונות. הם מבצעים מסלולים קשים אשר ביניהם יש מקפצות שנבנות במיוחד, והאופניים מסוגלים לרחף מספר מטרים באוויר, ולנחות לא פגע, בזכות בולמי הזעזועים המיוחדים שיש להם. ניתן לרכב ביחידות, בקבוצות, במסגרת מועדונים ועוד, כך שהספורט הזה הוא גם אינדיבידואלי וגם חברתי.


חנויות לממכר אופני הרים וקלנועיות

 

חנויות שמתמחות במכירת אופני הרים וקלנועיות מחזיקות, בדרך כלל, גם אתרי אינטרנט שכוללים מידע רב מאוד בכל התחום. ניתן לשוטט בהם ולקבל עצות והדרכה, ומומלץ להתקשר למומחי החנויות והאתר, ולקבל ייעוץ בכל מה שקשור ברכישת כלי רכב מיוחדים אלו. הייעוץ יכלול הסברים מפורטים על הקלנועיות ועל הדגמים השונים שיש, וכמובן, גם הסברים על הסוגים השונים של אופני ההרים הקיימים, והתאמתם לצרכי הלקוחות השונים. כל לקוח יוכל לקבל מידע רב, והמומחה יתאים לו את הדגם המתאים ביותר. בחנויות רבות ניתן גם לעשות טרייד אין, ולבצע החלפת כלי רכב ישנים בחדשים תמורת תוספת כספית ועל פי תנאי עסקה שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *